Honda Türkiye yenilenen CR-V modelinin tanıtımını Antalya’da gerçekleştirdi. 2 litre hibrit motoruyla 1000 kilometrenin üzerinde menzil imkanı sağlayan model 3 milyon liralık fiyat etiketiyle satışa çıktı. Tanıtım toplantısında konuşan Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, otomotiv pazarının son durumunu ve kredili satışları değerlendirdi.
Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, en son pazara sundukları ZR-V ve CR-V modellerini tek versiyonla birlikte sattıklarına değindi. Vergi sistemine takılan iki modelin de fiyatı oldukça yüksek kalıyor. Yeni CR-V’yi 3 milyon liraya sattıklarını ifade eden Kılıçer “Bizde vergi sistemi birçok ülkeye göre kötü durumda. Zor bir vergi hesaplaması var. 2.0 litre motor işin içine girince işler değişiyor. Bunu yıllardır konuşuyoruz ama tablo hep aynı değişen bir şey yok” ifadelerini kullandı.
Bir dengenin kurulması gerektiğini ifade eden Kılıçer “Vergi sisteminde denge lazım. Bir terazi gibi düşünün çok hassas. Bunun tek taraflı ağır basması adil olmaz. Bu böyle gittikçe yatırımlar kaçar. Yenisi de gelmez. Terazinin bir tarafına doğru kayma durumu var” yorumunu yaptı. CR-V’nin dünyada en çok satan modellerden biri olduğunu anlatan Kılıçer, gelecek yıl 750 adet CR-V satacaklarını ifade etti. Bu sene 23 bin 500 adet araç satacaklarını vurgulayan Kılıçer: “Önümüzdeki yıl da buna paralel bir satış yaparız. Tedarik sorunlarımız oldu yılın ilk yarısında seneye onu yaşamayacağız.”
İç pazarın bu sene iyi bir performans sergilediğini ifade eden Bülent Kılıçer, milyonluk satışın gerçekleştiğini söyledi. Bu yıl 1 milyon adetlerin görüldüğünü anlatan Kılıçer “Seneye aynı tablo maalesef olmayacak. Bir tarafta enflasyon bir tarafta kur. Yüksek faiz de var. Bu nedenle 2023 gibi bir adede ulaşmamız oldukça zor. Binek pazarda 650 bin adetleri anca görebiliriz” dedi.
Yüksek faiz döneminin kredili satışları vurduğunu söyleyen Bülent Kılıçer şöyle devam etti: “Ortodoks tarafa geçtikten sonra işler değişti. Kararlı bir süreç devam ediyor. Ama sanırım sağlıklı olan taraf zaten bu. Otomobil satın alımlarında kredili talep yüzde 15’e kadar geriledi. Eskinden yüzde 75’in altına inmezdi. Bu talep daralması devam edecek gibi görünüyor. Hatta seçimler bunun için milat olacak. Markalar bile 2024 için sipariş verirken temkinli davranıyor. Dediğim gibi binek için 650 bin adet tahminimiz altı bile olabilir.”
En son tebliğ edilen ‘ithal edilen elektrikli araçların servis’ zorunluluğu konusuna değinen Bülent Kılıçer “Sürekli yapılan tebliğler, regülasyonlar aslında olumlu. Ama rekabetçi değil. Bunun biraz daha elden geçirilmesi gerekiyor. Hatta en son alınan servis ve TSE kararının biraz daha yumuşatılacağını düşünüyorum” dedi. Kararın yumuşatılmaması durumunda yeni yatırımların riske gireceğini aktaran Kılıçer şunu ekledi:
“1 Ocak dönüm noktası olacak. O zaman daha anlaşılabilir bir noktaya gelecek alınan karar.”